perjantai 9. lokakuuta 2015

Blogini stoori

Sain  "London and beyond" bloggarilta Lenalta haasteen  kirjoittaa blogini historiasta.
Otin haasteen mielelläni vastaan, joten tässä tämä tulee, vaikka eipä minulla pitkää blogihistoriaa ole, kun olen kirjoittanut blogiani vasta puolitoista vuotta.
Olen siinä vaiheessa, että olen oppinut juuri ja juuri kävelemään.
Jos blogini olisi lapsi.

Mietin ainakin vuoden blogini aloittamista, sillä pelkäsin kahta asiaa:
Riittääkö suomen kielen taitoni  vielä  kirjoittamiseen yli 20 -Italiavuoden  jälkeen ja miten ihmeessä selviän tietokonetekniikan kiemuroista, jotta blogini ulkoasu ei näyttäisi  suttupaperilta.
Mutta kun katselin huvittuneena ympärilläni  pyörivää italialaista elämää, ajattelin, että tapahtumat  on saatava paperille muidenkin iloksi.
Lapsuuteni ja nuoruuteni intohimo ja rakkaus kirjoittamiseen palasi sydämeeni, kymmenien vuosien hiljaisuuden jälkeen.
Lopulta päätin:  Antaa palaa! Meni suteen  tai  saveen!
Mitä tuo suteen tarkoittaa?

Syntyi  ensimmäinen postaukseni:  Sinappineste.
Tämä kirjoitus on minulle edelleen todella rakas, sillä siitä kaikki alkoi.
Muistan miten olin jännittynyt, julkaistuani  Sinappinesteen.
Ei minua kiinnostanut, lukisiko kirjoitukseni  joku vaan nauraako koko maailma minulle.
Minun tuherrukseni  oli nyt netissä näkyvillä, kaikille maailman viisaille ihmisille.
Apua!

Blogilistalta huomasin, että blogillani  olikin lukijoita.
Ihmettelin lukijamääriä:
"Onkohan nämä nyt ihan tosissaan? Lukevatko ihmiset todella MINUN blogiani?
Vai ovatko vahingossa joutuneet  sivuilleni? "

Sain lukijoista positiivista energiaa, rohkeutta ja uutta intoa kirjoittamiseen.
Olen kiitollinen  sekä suomalaisille että ulkosuomalaisille ympäri maailmaa.
Ilman teidän rohkaisevia kommenttejanne blogissa ja facebookissa, olisin jo heittänyt hanskat naulaan moneen  kertaan.
Siksi kaipaankin lisää kommentteja!

Kun minulla on kurja päivä ja laahustan nenä maassa, niin mikä ilo valtaakaan sydämeni kun luen sinun, lukijan kommentin: "Nauroin bussissa vedet silmissä kun luin postaustasi.  Kiitos."

Blogini tärkeimmät käännekohdat ovat olleet : 
- Postaukseni "Ulkosuomalainen", sillä en usko, että saan koskaan enää millään kirjoituksellani sellaista suosiota kun se postaus sai aikaan. Parissa päivässä n.3500 jakoa facebookissa.
Haukoin henkeäni ja iloitsin,  sillä se oli yhteistyöpostaus ulkosuomalaisten kanssa.
Sain ajatukset heiltä ja keräsin ne vain paperille.
100 ulkosuomalaisen yhteisiloa.
-Sain mahdollisuuden julkaista blogini kirjana  "Terkkuja Leilalta Italiasta" joulukuussa 2014.
-Aukaisin facebook-sivun blogilleni, minkä kautta olen saanut lisää lukijaystäviä.

Näinä päivinä blogilleni on avautumassa uusi, mielenkiintoinen mahdollisuus ja seikkailu,
mutta kerron uutisen teille vasta sitten kun asia on virallinen.
Minä, spontaani  höpöttäjä, pidän suuni tällä kertaa visusti kiinni.

Blogini sivua on katsottu tähän päivään mennessä 851 712  kertaa.
Hurja luku, mutta mitä kauemmin olen kirjoittanut blogia, sitä vähemmän olen kiinnostunut numeroista.
Kirjoitan niin kauan kun nautin tästä.
Numeroille ei voi eikä pysty kirjoittamaan rehellisesti, sydämellä.
Spontaanisuus syntyy kun kirjoittaa itselleen ja toiselle ihmiselle.

Blogimaailma on avannut minulle uuden ulottuvuuden arkipäivääni.
Olen päässyt tutustumaan muiden mielenkiintoisiin blogeihin; myötäelänyt, itkenyt ,nauranut , ihmetellyt, ihastellut toisten bloggareiden kirjoituksia.
Saanut jopa uusia todellisia ystäviä, sekä bloggareista että oman blogini lukijoista.
Olen kiitollinen tästä kaikesta.

Tulevaisuudessakin blogini  tulee olemaan kuten tähänkin asti.
Pötkötarinoitani italialaisesta elämästä, positiivisella asenteella.
Puran paperille tunteitani ja ajatuksiani, sitä mitä näen, koen ja teen.
Huumorilla tietysti.
Sivuni ulkomuoto ei tule paranemaan.
En osaa edelleenkään tehdä hienoja nettisivuja.
Vai miksi luulette, että blogini  otsikkokuvassa on viinirypäleen oksia ja ympärillä oranssinen raita?
Ajattelitteko, että väriraita on koriste?

Kiitos vielä Lenalle haasteesta, ja haastan edelleen kirjoittamaan oman blogihistoriansa seuraavat bloggarit:
Petran "Ulkosuomalaisen äidin merkintöjä", Heidin "Heidin Italia", Irman "Wondersbykaari", ja Marjan "Marja maailmalla"










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti